Hem / Kurser och workshops för företag

Kurser och workshops för företag

Vill du ha ett kompetenslyft för dig och din organisation? Vi skräddarsyr kurser och workshops där vi tar ett djupdyk och tittar på era frågeställningar, utmaningar och möjligheter.

Teman för kurser och workshops

Våra rådgivare är erfarna och arbetar dagligen med frågor som gäller:

  • Digital strategi och marknadsplanering
  • Introduktion till digitala kanaler
  • Annonsering
  • Sökmotoroptimering
  • Sociala medier
  • Webbanalys
  • Konverteringsoptimering (effektiva webbplatser)

Planering och förberedelser sker i dialog med dig som kund. Det innebär att våra rådgivare tar fram ett förslag till kursprogram och organiserar kursen för att maximera nyttan för ditt företag. Kurserna kan hållas i våra lokaler eller på plats hos er. Kontakta oss gärna idag och dela dina tankar om vad du vill ha.

Kurser som vi har hållit:

Annonsering i Google

Sökmotorannonsering handlar om att se till att dina produkter och webbplatser presenteras på bästa möjliga sätt i sökmotorer som Google, Yahoo och Bing. Med betalda placeringar och annonser för utvalda sökord får du synlighet och kan nå kunder som letar efter det du erbjuder. Vi ger dig den kunskap du vill ha om annonsering med Google Ads och Bing, utifrån dina behov, nivå och önskemål om innehåll.

Sökmotoroptimering

Visste du att mellan 50 och 70 procent av trafiken till din webbplats kommer från Google? Att synas i sökresultaten när någon söker efter dig är en viktig källa till ökad försäljning och trafik till din webbplats. Genom optimering av webbplatsen (sökmotoroptimering) kan du uppnå bra "organiska" placeringar i sökresultaten. Bra, användarvänligt innehåll är nyckeln, men det finns också en del tekniska saker som måste vara på plats. Vi lär dig vad din organisation behöver göra för att förbättra sina sökmotorresultat.

Webbanalys och Google Analytics 4

Analys ligger till grund för mycket av leveransaktiviteten i Synlighet. Vår framgång är att det finns mycket data tillgänglig på nätet, vår utmaning är att tolka och förstå den. Vi tror att förmågan att tolka data från den egna webbplatsen kan ge företag en konkurrensfördel. Synlighet anordnar kurser och workshops i webanalyse. Workshoparna kan kopplas till analysverktyget Google Analytics 4 eller en alternativ, till exempel Piwik Pro. Både verktyg kan vara ämnet för själva workshopen. Synlighet har ett antal Google Analytics- och Piwik Pro certifierade rådgivare som arbetar med webbanalys på daglig basis.

Strategier för sociala medier

Hur kan din organisation på bästa sätt anpassa sig till sociale medier? Vilka affärsmöjligheter finns och hur ska medarbetare och kunder involveras? Vilka gränser bör sättas för användningen av sociala medier bland företagets anställda? Svaren här är inte givna utan varierar mellan olika företag och från bransch till bransch. Kurser och workshops kan också fokusera på specifika aspekter av sociala medier, t.ex. annonsmöjligheter och hur man bäst utnyttjar dem.

Att skriva för webben

Vi läser på ett annat sätt online än vi gör på papper. Som skribent på nätet måste du ta hänsyn till detta. Vi lär dig hur du skriver innehåll som hittas i sökmotorer och som övertygar läsaren på bästa möjliga sätt, så att du uppnår dina mål som copywriter. Lär dig hur du skriver för sociala medier, bloggar och vad som krävs för att övertyga din målgrupp på din webbplats.

Berätta för oss om dina behov