Datadriven marknadsföring med Google Marketing Platform
Vill du vara genomsnittlig eller bäst? De snabbaste är vinnarna på dagens marknad. Då behöver du ett marketing automation-system som gör att du kan arbeta datadrivet på strategisk nivå.
Om Google Marketing Platform
Google Marketing Platform samlar annonserings- och analysverktyg för att göra det enklare för dig att planera, köpa, mäta och optimera digitala medier och kundupplevelser på ett och samma ställe.
Med Google Marketing Platform kan du:
Annonsera snabbare och smartare.
Få mer kontroll över dina investeringar.
Förstå din målgrupp på ett djupare plan.
Dela insikter med dina team.
Google Marketing Platform består av följande komponenter:
DV360 – Display Video 360 – Googles Demand Page Platform (DSP) – det är här annonsköp görs
CM - Campaign Manager - Hjärtat i plattformen där data och annonser finns
SA360 - Search Ads 360 - Verktyg för att hantera kampanjhantering över sökplattformar med avancerade budgivningsstrategier. SA360 möjliggör också möjligheten att hämta data från sociala kanaler för lika attribution mellan betalda sökkanaler och sociala kanaler
Studio - Googles kreativa studio - Ett verktyg för att skapa dynamiska annonser.
Google Analytics 360 - Betalversion av Google Analytics 360 som samlar in data från resten av Google Marketing Platform. Men också till BigQuery och Salesforce
Data Studio - Visualisering av data från alla källor i nästan realtid
Synlighet har tillgång till hela produktsviten för Google Marketing Platform. Var och en av delarna är individuella och kan användas efter behov. Det är dock summan av alla delar, och möjligheterna den ger enligt beskrivningen ovan, som gör Google Marketing Platform till ett tydligt val för oss.