Hem / Kunskapsbank / Digital marknadsföring: back to basics – del 2

Webbinarium: Lär dig lyckas med Google Ads

Webbinarium back to basics del 2 v2 1200x628

Detta webbinariet har varit! Se inspelningen på YouTube nedan eller ladda ner vår Cheat Sheet för att läsa igenom de viktigaste punkterna i din egen takt.

Det andra av tre tillfällen i vår webbinarium serie Digital marknadsföring: back to basics. Här kommer du lära dig om det kanalval som snabbt ser till att kunder hittar till just dig när de vill köpa det du säljer: Google Ads.

Läs Cheat Sheet här

Se inspelningen här:

Vi tänker så här… att 89% av oss börjar med en sökning på Google innan de genomför ett köp. Folk googlar konstant. All day, every day. Men för att nå köpsugna kunder snabbt, måste du synas på rätt ord och anpassa annonserna och din webbplats efter dina kunders behov.

Webbinariet handlar om:

Vi kommer därför ta er igenom fem övergripande punkter, självklart utan massa krångliga bransch-termer.

  • Vad är Google ads och hur fungerar det?

  • Hur vet jag vad mina kunder söker efter?

  • Hur skriver jag effektiva annonser?

  • Varför är din webbplats viktig?

  • Hur ser jag om annonserna går bra?

När äger webbinariet rum?

När: 7 november kl 12:00-12:30

Med: Elin Larsdotter Elfström

Var: Digitalt. Länk till webbinariet skickas via e-post.

Vem ska leda serien?

Elin Larsdotter Elfström ska leda höstens webbinarier. Hon har över 15 år erfarenhet av digital marknadsföring och kommer på ett kort och pedagogiskt sätt guida dig genom hösten. Idag är hon byråledare på Synlighet i Stockholm.

På webbinariet möter du: