Hem / Kunskapsbank / Digital marknadsföring: back to basics – del 1

Webbinarium: Var börjar jag?

Webbinarium back to basics del 1 v2 1200x628

Detta webbinariet har varit! Se inspelningen på YouTube nedan eller ladda ner vår Cheat Sheet för att läsa igenom de viktigaste punkterna från webbinariet i din egen takt.

Det första av tre tillfällen i vår serie Digital marknadsföring: back to basics. Här kommer du att lära dig om de första stegen du måste ta för att komma igång med din digitala marknadsföring. Med andra ord, grundstenarna i digital marknadsföring: målen.

Läsa Cheat Sheet här:

Se inspelningen här:

Tänk på det så här… innan du lagar mat måste du vässa dina knivar. Innan du cyklar till jobbet måste du pumpa dina däck. Innan du springer maraton borde du träna för att det inte ska bli en lång och smärtsamt upplevelse. 

Samma sak gäller för digital marknadsföring, med en skillnad, om du inte har gjort arbetet innan du drar igång kan det bli dyrt. Och det vill ingen.

Webbinariet handlar om:

Vi kommer därför ta er igenom tre övergripande punkter, självklart utan massa krångliga bransch-termer.

  • Steg 1: Definiera dina mål och målgrupp

  • Steg 2: Bestäm vad du vill veta; är det försäljning eller varumärkesbyggande?

  • Steg 3: Verktygen; Vilka alternativ har jag?

När äger webbinariet rum?

När: 10 oktober kl 12:00-12:30

Med: Elin Larsdotter Elfström

Var: Digitalt. Länk till webbinariet skickas via e-post.

Vem ska leda serien?

Elin Larsdotter Elfström ska leda höstens webbinarier. Hon har över 15 år erfarenhet av digital marknadsföring och kommer på ett kort och pedagogiskt sätt guida dig genom hösten. Idag är hon byråledare på Synlighet i Stockholm.

På webbinariet möter du: