Hem / Blogg / Norska Röda Korset väljer Synlighet som ny mediebyrå

Norska Röda Korset väljer Synlighet som ny mediebyrå – Imponerande case och lösningar

Datum publicerad

15.02.24
Bilde Røde kors og Synlighet byrå

Det nya mediebyrån ska bidra till rekrytering av fler fasta givare från digitala kanaler och öka intäkterna från nätbutiken.

– Det finns stort behov av hjälp nu och i framtiden. Intäkter från fasta givare möjliggör genomförandet av viktiga humanitära aktiviteter både i Norge och internationellt, säger Cecilie Thuv, marknadsdirektör på Röda Korset i Norge.

– När något händer ska vi vara först ute, och det kräver en mediebyrå som snabbt kan anpassa sig och har bra rutiner för detta. Samtidigt måste vi se till att vi arbetar strategiskt och långsiktigt för att öka effekten och lönsamheten i våra kampanjer och den digitala närvaron.

15 byråer deltog i anbudsprocessen för att bli Norska Röda Korsets nya mediebyrå. Valet föll på Synlighet, som har säkrat sig ett tvåårigt kontrakt med möjlighet till förlängning.

– Synlighet visade genom hela anbudsprocessen att de har god kunskap om vår bransch och de utmaningar vi står inför. De visade också att de är skickliga på att tänka strategiskt och helhetligt, något som är viktigt för en stor organisation som Norska Röda Korset. Erbjudandet var väl genomarbetat, med imponerande case och lösningsbeskrivning.

– Det är ett privilegium att få använda arbetstiden till att arbeta med en organisation som gör en sådan stor skillnad både på lokal nivå och internationellt. Att bidra till att främja det viktiga arbete Röda Korset i Norge gör är stort! Vi ser verkligen fram emot att komma igång ordentligt, säger Kristine Strømme, client director på Synlighet.

Photo: Norska Röda Korset med ny mediebyrå. Från vänster: Øystein S. Opperud, Kristine Strømme, Line Fauske-Ilstad, Fanny Asak Smedsrud, Oda Kveen, Lars Johanson, Malene Gjerdrum. Cecilie Thuv, ej närvarande på bilden.