Webbinarie: Få fart på webbutiken 2025: Del 1 - Vad gör de som växer?
Datum publicerad
Datum uppdaterad
Vilka åtgärder leder till tillväxt i webbutiken och gör att du vinner kampen om kunderna år 2025? Få konkreta tips på vad du bör göra framöver.
År 2024 var präglat av höga räntor, svag krona och ökade kostnader som påverkade både privatpersoner och företag. Många företag skär ner på marknadsbudgeten när marknaden går trögt - endast 23% av nordiska marknadschefer säger att företaget ökar budgetar för att möta motgång*.
Detta har öppnat upp för att marknadsandelar blir tillgängliga, och nya aktörer kommer in. Temu är ett exempel på en aktör som har översvämmat marknaden med annonser, för att dra in trafik och nya kunder - och har lyckats väl med det till många marknadsförares frustration. Enligt Postnord sker 15% av all norsk e-handel nu på Temu.
I webinaret träffar du:
Alexander Öqvist är rådgivare på Synlighet och har under många år arbetat med SEO för stora aktörer inom e-handel, både i Norge och Sverige. Han har varit gäst i flera kända nordiska podcasts som “Digital marknadsföring” med Tony Hammarlund och Sökpodden med Pineberry.
Erna Therese Widerøe har över 20 års erfarenhet av varumärkesbyggande och e-handel bland annat från tiden som marknadschef på Get Inspired och Høye, och som rådgivare på Synlighet.
Tillsammans kommer vi att ta dig igenom:
- Kanalmix och spendering: Hur mycket pengar bör du använda - och på vad?
- Kreativitet: Hur dina annonser ser ut spelar roll!
- Trender: Hoppa inte på varje trend - var trogen mot ditt eget varumärke!
- AI: Vad kommer och hur bör vi använda AI framöver