Hem / Kunskapsbank / Webbinarium / Den digitala marknadsföringslögnen

#25: Den digitala marknadsföringslögnen

SE 20230228 marknadsföringslögn

Adidas, AirBnB och Asos säger alla samma sak. De har låtit sig förföras av resultatet av säljkampanjer och byggt sin marknadsföringsstrategi på en lögn.

Detta webbinarium här varit. Fyll i formuläret nedan och få tillgång till inspelningen. 

När: 21 mars kl 12:00-13:00

Var: Digitalt webbinarium. Du kommer att få tillgång till webbinariet via e-post.

Webbinariet handlar om:

I de digitala kanalerna får du enorma mängder data. Vilka inlägg som får flest likes och vilka Google Ads-kampanjer som ger mest intäkter är otroligt lätta att komma åt. Men... det har skapat en falsk trygghet för många.

Många marknadsavdelningar rapporterar att:

  • Omsättningsmålet i webbutiken uppnås inte utan kontinuerliga säljkampanjer
  • De flesta marknadsföringsmål handlar om att öka omsättningen på kort sikt
  • Strategier som fungerade tidigare ger inte längre samma effekt
  • Varumärkesbyggande aktiviteter är bortprioriterade
  • Tillväxten har varit positiv den senaste tiden, men det har också marknaden. Nu har det tystnat.


Känner du igen dig själv? Då är nästa webinar något för dig! Lösningen är full funnel branding, storytelling och ett långsiktigt perspektiv. Vi delar de strategier som ger effektiva resultat, både på kort och lång sikt.

Webbinariet är gratis. Ställ gärna din fråga eller beskriv din situation du befinner dig i just nu.

Fyll i formuläret och få tillgång till inspelningen (Gratis)