Hem / Case / LOGS Fitness

LOGS

När det kreativa möter det data-drivna

LOGS fitness är ett helt vanlig gym, men under bar himmel. Synlighet tog ett helhetsansvar för att leverera under det vi kallar för Brand Performance i våra kreativa kampanjer.

Utmaning

Som de allra flesta nystartade verksamheter behövde LOGS Fitness etablera en medvetenhet för varumärket samtidigt som man önskade vara taktisk och konvertera intresserade målgrupper till betalade kunder. Samtidigt hade LOGS Fitness en begränsad budget och tid och behövde jobba effektivt och smart för att få mest möjligt utifrån den budget man faktiskt hade.

Lösning

Synlighet tog ett helhetsansvar för att leverera under det vi kallar för Brand Performance i våra kreativa kampanjer. När vi utformar kreativt material, så som en video, använder vi data om målgrupperna och deras beteende i själva utformandet av videon för att se till att vi “träffar rätt” och får den maximala uppmärksamheten i innehållet. Det gör att vårt kreativa innehåll baserar sig på data och inte personliga åsikter vilket gör att resultatet blir mer anpassat för målgruppen, deras beteende och samtidigt nyttjar möjligheterna i det digitala till 100%.

Hör hur Gustav från LOGS Fitness beskriver processen och resultatet i videon nedan

Det kreativa möter det data-drivna

I utvecklingen kombinerar vi kunskapen i video-skapandet med det rationella från det data-drivna och skapar maximal utdelning och ansvarar för en effektiv process för kunden. Utifrån målgrupperna som utformades från målsättningen skapade vi kanalval och formatval som passade både budget och den tilltänkt målgruppsinriktningen.

Se den taktiska filmen som skapades till kampanjen nedan.