Hem / Kundcase / BilXtra: Bäst på Bil
Skriven av: Morten Nordsveen

Datum publicerad

14.03.23
Bil Xtra Best paa bil Synlighet Header

BilXtra: BÄST PÅ BIL

BilXtra lanserar just nu ett nytt kommunikationskoncept, i samarbete med Synlighet: "Bäst på Bil". Syftet är att framhäva BliXtras fokus och kompetens inom bilar, och enbart bilar.

Bil Xtra Best paa bil Case body small

BilXtra är Norges största kedja för slitdelar och tillbehör till bilar. De har flera välkända varumärken i sitt sortiment, och 60 butiker från Lyngdal i söder till Hammerfest i norr. Med engagerad och kunnig personal erbjuder de goda råd samt ett stort utbud av produkter för bilar och bilunderhåll.

Konkurrenter erbjuder ofta både utrustning för trädgården och byggmaterial på samma hylla som bildelar. Det är därför viktigt för BilXtra att ta en tydligare ställning och sticka ut som bilexperten.

Vill du ha något till bilen bör du tänka på BilXtra.

BilXtra har själva kommit fram till att de vill bli "Bäst på bil". Synlighet har bidragit med strategiska verktyg, rådgivning och vidareutveckling av kommunikationskonceptet för flera kampanjer och kanaler.

"Efter att vi bestämt oss för vår nya payoff för BilXtra, "Bäst på Bil", gick vi in ​​i en kreativ fas tillsammans med Gunnar Frigaard och hans team på Synlighet. Detta har varit en engagerande, rolig och effektiv process. Vi på BilXtra är stolta och glada över de resultat som har kommit ut av detta samarbete."

- Terje Fredriksen, marknadsdirektör på BilXtra

Behöver din marknadsföring ett nytt fokus?

Boka in en workshop med en av de kreativa hjärnorna på Synlighet.